Dappre – Ask the community
You need to have an account and be logged in to ask questions.
Category filter
Company's followers (11)
View allDappre Activity feed
Category: Important Announcements
Dappre eVoucher Service
Alleen al in Nederland wordt op jaarbasis ruim 1 miljard per jaar aan cadeaukaarten uitgegeven. Met de nieuwe Dappre eVoucher Service krijgen consumenten de mogelijkheid om het tegoed op een cadeaukaart heel eenvoudig met een meerwaarde om te wisselen naar een voucher die wordt aangeboden door een specifiek bedrijf. Zo biedt restaurantketen Humphreys via Dappre een voucher van 60 Euro aan, in ruil voor een VVV Cadeaukaart van 50 Euro. Bedrijven krijgen hierdoor via Dappre de kans om 1-op-1 in contact komen met consumenten, die daar toestemming voor hebben gegeven, zonder dat deze consumenten hun persoonsgegevens hoeven te delen. Hetzelfde mechanisme zet Dappre in om mensen de mogelijkheid te geven om het tegoed van een klanten- of cadeaukaart aan goede doelen te schenken. Als lid van de Nxchange community kun je zelfs investeren in Dappre via een voucher. Interesse? Gebruik dan de Dappre eVoucher Service via dappre.com/investeer-in-dappre/
Dappre en Nxchange introduceren beleggen met je klant- of cadeaukaart
Dappre, de klanten- en cadeaukaarten app die garant staat voor de privacy van haar gebruikers, introduceert vandaag de Dappre eVoucher Service. In een gezamenlijke pilot stellen online beursplatform Nxchange en Dappre investeerders in staat om gebruik te maken van de eVoucher technologie van Dappre het tegoed op hun bestaande klant- of cadeaukaart te gebruiken om te beleggen in ondernemingen en het rendement dat op deze beleggingen gemaakt wordt weer te kunnen besteden in de gefinancierde onderneming.
Met de feestdagen zijn veel mensen blij gemaakt met een cadeaukaart. Deze consumenten zijn van plan hun VVV Cadeaukaart, RestaurantCadeau of Fashioncheque de komende tijd in te wisselen. De waarde op de kaart voelt als gratis geld en wordt daarom makkelijk uitgegeven. Retailers, de horeca- en vrijetijdssector strijden om de gunst van deze aantrekkelijke consumenten. Met de Dappre eVoucher Service krijgen consumenten de mogelijkheid om hun tegoed in de vorm van punten of Euro’s op een klanten- of cadeaukaart heel eenvoudig met een meerwaarde om te wisselen naar een voucher die wordt aangeboden door een specifiek bedrijf. Zo biedt restaurantketen Humphreys via Dappre een voucher van 60 Euro aan, in ruil voor een VVV Cadeaukaart van 50 Euro. Bedrijven krijgen hierdoor via Dappre de kans om 1-op-1 in contact komen met consumenten, die daar toestemming voor hebben gegeven, zonder dat deze consumenten hun persoonsgegevens hoeven delen.
Hetzelfde mechanisme zet het jonge bedrijf in om mensen de mogelijkheid te geven om het tegoed van de klant- of cadeaukaart aan goede doelen te schenken of zelfs te investeren in Dappre via online beurs Nxchange. Op basis van de Dappre eVoucher Services kunnen geïnteresseerde beleggers hun cadeaukaart en in een later stadium zelfs hun klantenkaart inwisselen om daarmee certificaten van aandelen in Dappre op Nxchange te verwerven. Na aankoop van de certificaten van aandelen Dappre blijven deze verhandelbaar op het beursplatform Nxchange. Dappre heeft samenwerkingen met onder andere VVV, Air Miles, Hallmark, Decathlon, fonQ en nationale en internationale transactieverwerkers.
Marleen Evertsz, CEO van Nxchange, is enthousiast over deze ontwikkeling. “Alleen al in Nederland wordt op jaarbasis al 1,5 tot 2 miljard per jaar aan cadeaukaarten uitgegeven. Met deze pilot kunnen we gebruikmakend van nieuwe Dappre technologie investeerders nog dichter bij de ondernemingen brengen waarin zij investeren. Partners van Dappre kunnen consumenten in staat stellen om hun bestaande klant- of cadeaukaarten in te zetten om te investeren in de betreffende onderneming. In de toekomst kan, gebruikmakende van dezelfde techniek de gefinancierde onderneming eventueel rendement weer uitkeren in vouchers die vervolgens weer besteed kunnen worden bij de gefinancierde onderneming. Dit is revolutionair en baanbrekend voor de kapitaalmarkt omdat die nu gekoppeld wordt aan de betaalmarkt, zonder daarbij af te doen aan de privacy van de gebruiker.”
Oprichter Marcel van Galen ziet het gebruik van de gratis Dappre app en daarmee het aantal partners dat zich aansluit bij Dappre snel toenemen, juist omdat Dappre de privacy van de gebruikers respecteert en de gebruiker zelfs kan verdienen op zijn of haar eigen data zonder daarbij verplicht te worden persoonsgegevens te hoeven verstrekken. Kaarten en vouchers vormen daarbij het startpunt van de verbinding. De Dappre-app is gebaseerd op Qiy Trust Principles en is gratis verkrijgbaar in de App Store en de Google Play store. Investeren kan via www.nxchange.com/dappre of via d Dappre eVoucher Service via dappre.com/investeer-in-dappre/
Category: Other
Beste Wijnand,
Hartelijk dank voor deze vraag!
Dappre bestaat uit een ‘netwerk van services’ waar de Android en iOS apps onderdeel van uitmaken. Dappre is een volledig nieuw communicatiekanaal waarbij 1 op 1 communicatie tussen consumenten en organisaties mogelijk is, zonder dat daar persoonsgegevens voor nodig zijn. De consument blijft anoniem, maar is via de app toch te bereiken met relevante informatie en aanbiedingen op basis van anonieme profieldata. De consument heeft zelf toestemming gegeven voor dit contact. Daarbij zijn de kaarten in de Dappre app te zien als de verbinder/connector tussen consument en organisatie. Met deze insteek onderscheidt Dappre zich van andere communicatiekanalen waar ofwel persoonsgegevens moeten worden opgegeven ofwel de consument wordt bedolven onder ongevraagde en irrelevante aanbiedingen.
De waarde van de gehele Dappre propositie is gebaseerd op de DCF methodiek en is tevens gevalideerd door een externe partij met expertise. Meer informatie is te vinden in het IM.
De informals die via converteerbare leningen de start van Dappre mogelijk hebben gemaakt zullen hun lening converteren. Dus Dappre start dan schuldenvrij.
Indien u interesse heeft dan maken we graag kennis en lichten we u onze uitgebreide businesscase toe in een persoonlijk gesprek.
Category: Other
Dappre is live!
Donderdag 28 november is Dappre gelanceerd op Nxchange. We hebben met de mensen van Nxchange hard gewerkt aan een transparant en aantrekkelijk aanbod. We nodigen de Nxchange community van harte uit om Dappre zelf uit te proberen. Geen account nodig! Dappre is een oplossing die veel meer is dan alleen een handige klanten- en cadeaukaarten app!
De missie van Dappre maken we met z’n allen waar: "digitale zelfbeschikking voor iedereen" Laat zien dat ook jij het belangrijk vindt dat je zelf moet kunnen beslissen wat er met je data gebeurt en welke organisatie wat van je mag weten. Met slechts 3.000 mensen die de minimale € 450 inleggen hebben we ons doel al bereikt. Om de ontwikkeling van Dappre te financieren zoeken we 1,5 miljoen euro. Investeer in je privacy. Investeer in Dappre!
[English]
Dappre is live!
Thursday November 28th Dappre was launched on Nxchange. We have worked hard with the people of Nxchange to create a transparent and attractive offer. We invite the Nxchange community to try Dappre for themselves. No account needed! Dappre is a solution that is much more than just a handy customer and gift card app!
We all live up to Dappre's mission: "digital self-determination for everyone". Show that you too think it's important to be able to decide for yourself what happens to your data and which organisation has the right to know what about you. With only 3,000 people contributing the minimum of € 450, we have already achieved our goal. To finance the development of Dappre we are looking for 1.5 million euros. Invest in your privacy. Invest in Dappre!